Veter norosti

 

Režija in koreografija: Mark Tompkins

Scenografija in kostumografija: Jean-Louis Badet
Predstava je nastala v sodelovanju z Primožem Bezjakom, Alešem Hadalinom, Urošem Kaurinom, Borisom Kosom, Marušo Oblak in BlažemŠefom


Premiera: maj 2014

Opis


Karizmatični koreograf, režiser, plesalec in performer Mark Tompkins, ki smo ga v Ljubljani občudovali v predstavi Song and Dance ali v solo projektih, v katerih je nepozabno upodobil Josephine Baker in Vaclava Nižinskega, bo svoje ustvarjalne moči prvič združil z igralkami in igralci našega gledališča. Ne dvomimo, da nam bo z lucidno gledališko domišljijo in magijo, ki jo v svojih uprizoritvah vedno pričara, odstrl pot v skrivnostni prostor, kjer še nismo bili.

Mark Tompkins se pri svojem delu veliko posveča improvizaciji in raziskovanju različnih izraznih oblik in medijev. Bil je eden prvih scenskih umetnikov, ki je svoje raziskave performativnega polja gradil na teoriji spolov.

Zadnja leta pa se, ne da bi sam prav vedel zakaj, vrača k svojim ameriškim koreninam oziroma tradicionalnim ameriškim odrskim žanrom, kot so vaudeville, minstrel show, opereta, kabaret in music hall, in se poigrava s subverzijo kiča.

Skozi raziskavo žanrov razkriva tudi rasistično in seksistično naravnanost ameriške družbe, v kateri so na simbolni ravni kot podobe še vedno zapostavljeni ženske, otroci, črnci ter drugi revni priseljenci in ljudje z družbenega roba.

Marka Tompkinsa kot pravega scenskega umetnika še posebej fascinira tisto, kar se dogaja v zaodrju, kamor pogled občinstva ne seže, v tistem skritem območju, ki še posebej priteguje radovednost gledalcev. Ameriški show business je razvil prav poseben žanr, ki se ukvarja s tem zakulisnim svetom, in ga poimenoval backstage musical.


V sodelovanju s Francoskim inštitutom in Francoskim inštitutom v Sloveniji.





V predstavi smo uporabili odlomke iz improvizacij, tekstov Marka Tompkinsa, Urške Sajko, Maruše Oblak, Tomaža Toporišiča ter naslednjih besedil: Ivan Cankar, Kurent; Srečko Kosovel, Z delom gradimo; Tomaž Šalamun, Imperializem mi trga glavo; Aleš Šteger, Kurent; Antonin Artaud, Gledališče in kuga; John Ford, 'Tis Pity She's A Whore (Res škoda, da je vlačuga). Uporabili smo tudi ljudske pesmi Prišla bo pomlad, Vsi so venci vejli in Marko skače ter partizanske in domoljubne pesmi Hej, tovariši, Hej, brigade, Lepo je v naši domovini biti mlad, Slovenski pionirji, slovenski popevki Vrača se pomlad (Silvester Štingl, Elza Budau) ter Zvončki in trobentice (Tone Roš); pa tudi evergreena Just a Gigolo/I Ain't Got Nobody Leonella Casuccija in Juliusa Brammerja ter Rogerja A. Grahama in Spencerja Williamsa (po izvedbi Louisa Prime) in I'm An Old Cowhand Johnnyja Mercerja (po izvedbi Patsy Montana) ter uspešnico Total Eclipse of the Heart Jima Steinmana (po izvedbi Bonnie Tyler).
 
     
 

Zasedba


Igrajo:
Primož Bezjak -
Aleš Hadalin -
Uroš Kaurin -
Boris Kos -
Maruša Oblak -
Blaž Šef -
 
     
  prikaži celotno zasedbo  
     
 
Koncept, režija in koreografija
Mark Tompkins

Dramaturgija
Tomaž Toporišič

Asistentka dramaturgije
Urška Sajko

Asistentka kostumografije
Andreja Kovač

Oblikovanje luči
David Cvelbar

Oblikovanje zvoka
Silvo Zupančič

Oblikovanje maske
Nathalie Horvat

Vodja predstave
Urša Červ
 
     

Trenutno ni terminov.
Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.
Ne strinjam se